Om mig

Välkomna till danieljeremiah.blogg.se!

Jag vill börja med att tacka Matilda Yli-Paavola som designat mina bloggar sedan starten i Januari 2009.
Hon har varit suverän och väldigt mån om att skapa det jag vill ha så är henne mycket tacksam!

Den här bloggen skapade jag som en fortsättning på www.danneep.blogg.se . Ett skrivprojekt som följde upp min tid som student i Lund.
Nu har vi alltså kommit hit till en domän som inte klingar lika mycket tonåring. Denna gång präntar jag ned mina upplevelser i London, där jag studerar på The London Contemporary Dance School och annat som hör livet till.
Mitt bloggande har blivit det enklaste sättet för mig att hålla vänner, familj och andra uppdaterade om vad som sker i mitt liv just nu och bloggen har alltid fått behålla en stor dos yta och även lite inre. vilket är ett spår jag kommer att fortsätta på.

Skrivintresse fick jag som trettonåring när jag anmälde mig som skribent till Österlens lokala ungdomssajt.
Började skriva reportage åt numera nedlagda Ungochgalen.nu samt recensera skivor och filmer. Detta gjorde jag i två år och tappade så småningom lust och engagemang för att skriva något.
Lusten återkom på gymnasiet och denna gång inte i form av skolarbete eller prettoskrivna reportage utan i bloggform. Ett forum där jag tillåts skriva fritt, skriva om vad jag vill och framförallt skriva NÄR jag vill.

 


 

Dansen fram till idag.

Det senaste jag medverkat i var danskortfilmen 'Polysterene Dreams' som har premiär på en biograf i Leeds i maj och sedan vidare ut på filmfestivaler runtom Europa (mer info om detta senare). Därefter har jag även genomfört ett dansprojekt med Dance United som en del av en försöksgrupp för ett nytt verk av John Ross, kallat 'The Performance'.
'Crystalline' är min senaste koreografi som visades på London Contemporary Dance School i mars.
I slutet av april dansade jag på The Royal Opera House i produktionen 'Street Stories'.

För tillfället håller jag på med mitt nästa stycke 'Hold ones breath' som kommer att visas i juni.

Tidigare:

Dansare

- Poetisk Dans, 2006, Grand (Dansföreställning)
- Hollywood, 2007, Grand (Dansföreställning)
- It's Christmas Showtime, 2007, Grand (Musikalföreställning)
- Outsiders in Green, 2007, Joneberg (skolmusikal)
- Simrishamns Krämaremarknad, 2007, Simrishamns torg (Dansvisning utomhus)
- Fantasia, 2008, Grand (Dansföreställning)
- Österlen modevisning, Karakås (Modevisning)
- OpenJam, 2008, Ystad Ungdomshus (Performance tävling)
- Sveriges officiella EM-låt "Fotbollsfest", 2008 (Musikvideo)
- LDMG Koreografitävling, 2009 & 2010, Lunds Stadsteater (Koreografitävling)
- LDMG Sommarshow 2009-2011, Lunds Stadsteater (Dans & Musikalföreställning)
- Att vara... en klassiker, 2009, Lunds stadsteater (Revy)
- Smultron, 2009, Lilla Teatern (Teater med inslag av musik, sång, dans)
- UKM, 2010, Kulturhuset Barbacka - Konserthuset (Performance tävling)
- Kvällstal, 2010, Lunds Stadshall (tal & dans)
- Pipedreams Prod. "Spelman på taket", 2010, Lunds Stadsteater (Musikal)
- Luciakonsert, 2010, Lunds Stadshall (Luciakonsert)
- Remember, 2011, Lunds Stadsteater (Dans & Musikal föreställning)
- Mellan början & slutet, 2011, Mårten Pers Scen (poesi, sång, dans)
- Polysterene Dreams, 2012 (Dansfilm)
- East London Dance in collaboration with Royal Opera House. Street Stories, The Royal Opera House & Stratford Circus, 2012 (Dansföreställning)

Koreograf

- "Show me the money",Hollywood, 2007, Grand (Dansföreställning)
- "Vampires", Fantasia, 2008, Grand (Fansföreställning
- "SO lover", Koreografitävling 2009, Lunds Stadsteater (Koreografitävling)
- "Snacka Tji", Smultron, 2009, Lilla Teatern (Teater med inslag av musik, sång dans)
- "The Path", Koreografitävling 2010, Lunds Stadsteater (Koreografitävling)
- "Cobras", StudioS dansföreställning, Lunds Stadsteater (Elevföreställning)
- "The Story", StudioS dansföreställning, Lunds Stadsteater (Elevföreställning)
- "Pricetags and money" & , Mellan början & slutet, 2011, Mårten Pers Scen (Poesi, sång & dans)

Lärare

- Summercamp 2009-2011, Kivik, Strömsnäsbruk, grundare och lärare tillsammans med Ina Lindfors
- StudioS, 2009-2011, Contemporary-lärare
- Dancecamp, 2010, Simrishamn, Urban Contemporary-lärare

Utbildning

- Låg & Mellanstadie: Piratenskolan, Kivik
- Högstadie: Jonebergsskolan, Simrishamn
- Gymnasium: Lunds Dans o Musikal Gymnasium
- Universitet: London Contemporary Dance School


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0