Återbesök på "ny" mark.

"Låt aldrig kedjan brista"

Att besöka skolan idag var lite udda. Ett förtydligande: min före detta skola.
Inte för att korridorerna eller de människor jag gått med tidigare tycks främmande nu utan för att jag verkligen fick en känsla av att LDMG inte är ett "är" längre utan ett "var".
Det var min skola och nu är det nya på skolan som ska fylla korridorerna med sin anda. Precis som det faktiskt ska vara.
Meningen var inte att jag skulle in på skolan egentligen men eftersom min goda vän Seb bad mig hämta upp en nyckel vilket ledde till att jag inte kunde låta bli att gå runt lite, så blev det ett litet besök.
Kändes bra att se de som var nykomlingar för mig, ta på sig rollerna som skolveteraner. Helt skilt från hur de betedde sig förra året. Tror det blir bra.

Dagen har innefattat öl, fika och en hel del flyttångest.
Ena stunden är man hur redo som helst och den andra känns det jobbigt. Inte helt olikt från när jag flyttade till Lund för tre år sedan. Det enda jag vet är att det kommer bli bra i slutändan vilket är en tröst i sig.
Mellantiden är ju alltid vad det än handlar om den jobbiga tiden.
Nu är iallafall min one-way-ticket till London bokad och det blir spännande att se vad en liten österlenbo har att bidra med i storstaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0