Den där om Köpenhamn

The Copenhagen recap.
En utgång som var lite utöver den vanliga. Men roligt var det.
Innan vi åkte till köpenhamn tog vi en kaffe i Simrishamn och hade då en kvart på oss att dricka upp så jag slängde den kokheta mojjan i strupen och hann precis på tåget innan det åkte.
Väl framm i malmö blev det uppmöte med resterande och sedan språngmarsch till näst tåg.



Väl framme blev det till att gå och köpa cigg och vin vilket ändå var hyffsat billigt. Smaken på vinet var dock vad man betalat för och inte gott för fem öre. Lite som att dricka mosade vindruvor blandat med vodka och socker i.
Gick förbi de prostituerade som stod vid gathörnen, alla i diverse former, storlekar, färger och olika "ta-mig"-metoder. Vi satte oss helt enkelt rätt och slätt ner på marken, drack upp sista slurken, gick in i Kodbyen (köttbyn) och kött var det om något.
Vet inte ens vad klubben heter men dansade 2/3 av den tiden vi var där.
Taffsad på blev man också och jag tror inte att danskar vet vad "nej tack" är. Och ja, inte var det bara tjejer som klämde utan även killarna. Så nej, det var inte helt okej men fick dansa därifrån och lite får jag skylla mig själv eftersom jag agerade mur åt mitt kvinnliga sällskap en stor del av kvällen.

Två fina saker som hände var:
1) En jättestor och då menar jag stor asiatkvinna dansade sexdans mot mig och jag försökte gå därifrån men hon följde efter. Hon såg lite ut som en prostituerad men fick tillslut nog och bumpade bort henne så hon åkte in i en dansring istället. Sen slapp jag henne.
2) Kajsa fick något slibb efter sig som stod och höll henne och dansade "min snopp vill ha dig"-dans mot henne så hon fick nog, vände sig om, och knuffade honom in i hans killgäng som stod och garvade åt honom.

Under kvällen förlorade Olivia sin mobil ute på dansgolvet och vid lite över fyra när de stängde stannade vi och letade utan resultat.
Tanken var att vi skulle fortsätta inne på "Dunkel" men vi var trötta på dräggande så det blev till att gå och köpa kebab. Kycklingrulle för mig, gott som fan. Godast.
Mot stationen och hemåt.
Blev en timmes väntan i Malmö där man stötte på Oscar, fd musikal trea, som rivit loss i malmö. Trevligt med bekanta ansikten.
Sen var det bara jag, Clara, Kajsa och Rebecca kvar och alla var törstiga så vi gick runt för att leta och vad hittar vi inte om en back med dricka som stod inne i ett kafé som var på väg att öppna. Pank som man är var det bara att sno åt sig en fort och gå. Helt rätt i det läget.



Hemfärden med pågatåget var underhållande på många vis.
Kajsa var på krigsstigen och inte så konstigt när man dygnat och konduktören som ville se id på Clara var inte jättetrevlig. Kajsa räckte fram Claras och sitt eget av misstag och herr k tog de båda att titta på vilket får Kajsa att ryta till "DU BEHÖVER KANSKE INTE TA BÅDAS ELLER?!". Blev inte roligt för oss bara utan de andra runtomkring började skratta också och konduktören log lite och sa "ha en bra dag du med".
Fint morgonhumör den där Kajsa har..
Gick och lade mig tio på morgonen efter den troligtvis mest lyckade utgången denna sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0