Uppäten



Det ni ser på bilden är det vettigaste jag gjort på många dagar.
Har nu under onsdagskvällen varit i Simrishamn och ätit på godkänt ställe kallat "Röken" och specialitén i staden är ju fisk så det fick bli fisk.
Anledning till detta var för att vi under "Mellan början och slutet" (föreställningen jag koreograferade i) fick 3000kr sponsrat från folk som tittade så vi bestämde oss för att göra något kul tillsammans.
Kan säga att vi slapp betala något överhuvudtaget vilket blev förrätt varmrätt och nu till det bästa: en riktigt groteskt stor efterrätt.
Efter middagen begav vi oss tillsammans hem till Elisabet (föreställningens producent och min goda vän) för att äta upp fem Ben&Jerry-glassar, en fet hög med diverse frukt, tre paket ballerinakakspaket, ett Brago Kaffekakorpaket och kaffe. Var det gott? - Väldigt. Och fett.

När jag nu ska lägga mig har jag alltså ätit för hela min familj på sju pers varav fem är män och två kvinnor. Ni inser själva hur mycket mat och skräp det är.. Välförtjänt skulle jag vilja säga men det blir en liten törn i operation "få-kroppen-i-form".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0