The Human Centipede



Som utlovat skall jag skriva om filmen "Human Centipede" som jag såg igår.

Filmen var för det första helt smaklös och man blev mer äcklad än rädd.
Handlingen hade kunnat vara bra då konceptet är godtagbart men det saknades en hel del och det kändes ibland som att man försökte fylla ut tiden med oväsentliga scener.
Ändå får jag erkänna att jag satt bakom mina händer väldigt ofta och filmens stämning genomsyrade hela rummet i slutet. Några komiska ögonblick blev det också. Skrattretande, överdrivet och dåligt skådespel.

Att se människor som ihopkopplats från munnen till anuset var som sagt mer groteskt än läskigt. Blev så pass äcklad att jag kände hur maten ville komma upp ur magen. Alltså: mer äckligt än läskigt.

Tvåan är tydligen på väg och kommer definitivt se den med om jag får lust att spy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0