Rätt person, slutgiltig vinnare!

Efter denna kväll är jag i extas. Hann förflytta mig till Emma för att se "The Human Centipide" (som jag förövrigt kommer att skriva om imorgon) och därefter nervöst följa So You Think You Can Dance-finalen online.

SPOILERVARNING för de som följer SYTYCD!!! (finalisterna och vinnaren avslöjas)



Som sagt så har jag suttit klistrad från kl 02-04 (eftersom det sänds från USA) för att följa finalen av mitt favoritprogram och jag måste säga att jag är mycket nöjd med resultatet.
Mina fyra favoriter: Marko, Melanie, Sasha och Tadd var i final och för en gångs skull var mina predictions mitt i prick.
Precis som föregående säsonger väljer juryn ut sina favoritnummer att framföras igen och även där hade de valt väldigt bra. Nästan alla personliga favorites fanns med.
Fjärdeplatsen gavs till Tadd vilket var helt okej och förutsägbart. Måste dock säga att det är den första b-boy dansaren jag faktiskt tyckt om under alla åtta säsonger.
Tredjeplatsen gick till Marko som jag lite smått hade hoppats på få en andra plats men i en så stark fyra så spelade det inte så stor roll.
Sen stod det då tillslut mellan två fenomenala kvinnliga dansare: Melanie och Sasha.
Båda har varit favoriter hela säsongen och representerar väldigt olika saker.

Sasha är väl den jag själv kan känna igen mig mest i som dansare. En animalistisk, unik och oidentifierbar stil. Älskar hennes styrka och intensitet samt att hon vuxit otroligt mycket under säsongens gång. Hon har ovanpå det personlighet som varit lätt att ta in.

Melanie var klockren från början och blev direkt favorit. Troligtvis den bästa contemporary-dansaren som varit med i programmet och hon har verkligen gett allt i varje "routine" hon fått. Hennes audition var (ursäkta uttrycket) really fucking amazing. Det finaste är trots allt bra med henne att hon verkar vara sjukt genuin och ödmjuk. En sån där person man verkligen vill att det ska gå bra för och ofta känns det tyvärr som att de personerna alltid blir andra plats-tagare som får stå lite i skymundan för någon annan med för stort ego.

Vinnaren blev: MELANIE MOORE! (Vill bara skrika av glädje med familjen sover).
Är riktigt nöjd och glad med resultatet och det känns som att rättvisan segrat. Hade varit överlycklig om Sasha vunnit också men Melanie förtjänade det och efter att ha gjort lite research om henne så känns det ännu bättre. Hennes karriär inom dansen har inte varit spikrak och en hel del tungt i bagaget (vilket visserligen de flesta människor har) gör vinsten ännu mer värdig.

Säsong 8 måste definitivt vara bland de bästa och nu längtar jag tills jag ska se om hela säsongen igen.
Har varvat alla säsongerna minst två gånger bortsett från säsong fyra som jag sett fem gånger från början till slut och säsong tre och fyra som jag sett tre gånger vardera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0