Bagaget kvar i Landvetter.

Hemma i Sverige igen och vem kan vara mer glad än jag för detta?
- Ingen.

Starten på min Sverige-vistelse har varit en blandad kompott av gott och dåligt.
Resan från Kings Cross på fredagsnatten efter en hel del festande blev mer intensiv än väntat och till en början verkade det inte som att jag och Kajsa skulle ta oss hem med vårt plan.
Tågen hade slutat gå och stationen var stängd vilket vi korkat nog inte hade räknat med.
Istället fryser vi och går runt och frågar folk hur vi ska gå till väga vilket resulterar i att en kille ringer en kompis som kör svart taxi och vi får skjuts hela vägen till Gatwick Airport för endast femtio pund. Inte illa.
Därefter gick resan som den skulle och väl i Sverige känns det också bra fram tills dess att vi sitter på tåget från Göteborg till Skåne.
Då inser jag att jag tagit fel resväska och blir panikslagen.
Ringde flygplatsen Landvetter där vi landade och frågade om de hade min väska vilket de givetvis hade MEN jag kan inte få den nerskickad förrän familjen vars väska jag tog har återfått den och vem vet var den kan vara nu.
Troligtvis på någon insamling av hittegods i antingen Danmark eller Malmö.
Har suttit i telefon en hel del de senaste dagarna i jakt på väskan men detta utan resultat.
Hoppas det löser sig bra. Vill ju ha mina kläder tillbaks såklart.



Annars har det varit underbara dagar spenderade med Thyra och ett kärt återseende av många vänner.
Det är otroligt hur fort tiden gått och hur fort man har anpassat sig till London för när jag nu kom hem så kändes allt väldigt litet och tyst. Svårt att tänka sig att man en gång tyckt att Lund är en stor stad.
I vilket fall som så var det skönt att vara på hemmaplan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0