Ställ om klockan.

Resultatet av att leka med den inbyggda Mac-kameran.
I brist på något att göra dessa dagar har det närmsta utomhus jag kommit, varit utanför husets dörr för un cigaretto. (kan dock stolt säga att mitt rökintag varit nästintill obefintligt sen jag kom till Kivik).
Planen var att jag skulle gå upp någorlunda tidigt och gå ner till Ica med min bror för att där köpa en julgran men vad händer? Jag vaknar i god tid men drar mig lite, då jag tror jag har en och en halv timme på mig innan jag måste vara där nere. Försäljningen av gran pågår till klockan tre varje dag och detta kan sätta en del käppar i hjulet för en morgontrött människa såsom mig själv.
Går upp och väcker min bror som kliver upp för att göra sig iordning. Det är då mitt stora misstag upptäcks och han säger "Daniel, vi hinner inte ner på en halvtimme".
Djäklar! Har totalt glömt bort att varken datorer eller mobiler är inställda på svensk tid och därför ligger jag en timme efter hela tiden.
Den planen sprack och det som återstod sedan var ännu en hemmasittar dag i sann Daniel Persson-anda.
Börjar åtminstone få kläm på det här med Mac lite nu så jag ska förhoppningsvis slippa underkasta mig datorinlärning snart igen och återfå mitt liv. Sanningen är att jag är lite rädd för att återvända till London utan att ha lärt mig hur den fungerar eller utan att ha använt den men kommer med största sannolikhet nu kunna återvända med gott samvete.
Och just det! Macladdare är oförskämt dyra. Köpte en ny häromdagen då den andra är i min resväska och priset på denna var 759 kr. Äckligt dyrt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0