Givande och icke-givande.

Sätter orden på pränt och hoppas på det bästa.
Det måste sägas att mina fingrar kliat hela dagen efter att få skriva och dela med mig av något. Kanske en personlig anekdot, ett fint minne, en ny insikt eller något trevligt man sett idag.
Men inte har jag haft blekaste aning om vad jag ska delge denna 22 december och onödigt vore det väl då att skriva mer än det ynkliga inlägg som publicerades tidigare.
Därför låter jag nu fingrarna leka lite innan jag avrundar kvällen. Det blir vad det blir men har mig en idé.
Med jämna mellanrum tar jag mig tid till att titta på de här stora kända bloggarna för att se om det kan tänkas att jag kommer få en ny insikt eller en intressant insyn i någon människas liv men slutar alltid läsningen lika besviken. Varför då detta? - Enkelt. Det är helt enkelt för dåligt skrivet. Det finns inget i deras inlägg som ger mig någon känsla av vad det är för någon som sitter och skriver, inga ord som kan ge minsta hum om vad inläggen egentligen vill säga och än värre är det att försöka urskilja den egentliga texten från tonvis av smileysar.
Kort sagt ger det mig ingenting att fortsätta läsa något av det som skrivs på storbloggar.
Jag vet att väldigt många är anti det här med bloggande överlag. Det är inte så konstigt. De bloggar som gör sig sedda eller som det tjänas pengar på är ju inget annat än vardagsskräp som inte bidrar till annat än onödiga konflikter och irritationer.
Det man hade kunnat önska är att hitta de här riktigt bra skribenterna som använder sig av ett mer målande språk, hitta bloggar som kan vara till hjälp i vardagen och hitta underhållande bloggar där man slipper uppblåsta blondiner som kastar skit på varandra.
Med detta sagt så påstår jag inte själv att det jag skriver har något väsentligt värde för någon annan än mig själv men jag tjänar ju inte pengar på det här heller så det borde vara ursäktat.
Allt skräp till trots måste jag ändå säga att det finns de inlägg och de bloggar som ger mig ett litet leende på läpparna och som inspirerar mig på många olika vis i allt skapande. Därför kan jag inte förkasta alla bloggare och det vore inte annat än fånigt att endast kritisera när jag själv sitter och skriver av mig här.
Jag ger ju trots allt en del dyrbar tid till att leverera något så ofta jag har ork och lust.
Hade velat summera all tid jag spenderat på att skriva blogginlägg. Hade blivit en hel del skulle jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0