Skånetrafiken gör det igen.

Ibland när det är hektiskt, som nu när det är Kiviks marknad, så vill inte bussarna fungera helt enkelt.
Det stör mig. Ännu värre är det när man inte får någon information om det på deras hemsida heller.
Hade jag fått info så hade man sluppit sitta och vänta i femtio minuter på bussfanskapet för att sen bli så sen att man inte hinner till sin repetition.
"De gör så gott de kan". Jovisst. Gör lite bättre än det så blir jag glad.


skånetrafiken

Slutar hänga läpp nu och förbereder mig för ett suicide-mission, nämligen Kiviks marknad.
Det vore fel att säga att det bara är pest och pina för roligt har jag haft där och man kan väl säga att det är det största eventet i byn förutom Äppelmarknaden.
Problemet är bara det att om man bestämmer sig för att gå dit så får man räkna med att träffa många imbiciller och en hel del knuffandes och stök. Tycker man att det känns okej så är det bara att dra dit med ett leende.
Förra året hade jag en del lundafolk hemma vilket gjorde det hela roligt men i år har ingen kommit hit så tror det blir en blixtvisit. Orkar inte riktigt med att gå runt och se alla små fjortisar supa ner sig (och det säger jag inte fördömande för jag var likadan själv förr).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0