Tragedin i Oslo.

Världens chockas  av skjutningen och bombdådet i Norge. Jag sjäv är inget undantag. Det är fruktansvärt det som hänt och jag kan inte förstå hur en människa kan göra något sådant.
Hur kan man vilja människor något så illa och hur kan man så skoningslöst avrätta människor?
Tycker det är ganska läskigt hur folk reagerat också innan man grep en misstänkt nationalist.. folk som skriver att det med allra största säkerhet är islamister och att de förtjänar avrättning osv. NEJ, det är inte en självklarhet att det ska vara de som gjort det och nu när man gripit den här killen så blir det svar på tal.
Det är viktigt att man inte glömmer att de som utför dåden inom islam är extremister..
Ingen omöjlighet att det hade kunnat vara dem men att döma ut i förväg är korkat och absurt.
Idag går iallafall alla mina tankar till Norge och jag följer nyheterna med jämna mellanrum.

Dags för mig att uträtta något vettigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0