Strandhäng.

Inte blev det mycket till marknad inte.
Mötte upp Kajsa och Clara som båda var trötta på den innan de ens varit där och ska jag vara ärlig så tyckte jag själv att det var ganska otrevligt redan på vägen ner.
Precis som jag förutsåg så kryllade det av småtjejer med shorts som knappt var befintliga, vilket innebär att man skulle kunna tro att de moonade fast framifrån istället. Ungefär som att sätta en disktrasa framför "muffen". Ser rätt roligt ut iallafall. Resterande var vuxna som funnit en anledning att supa till det medan småbarnen sitter bredvid lekandes med hopsvetsade plastbitar i olika storlekar och former, tonårsgängen som springer runt bland karusellerna för att imponera på varandra samt turister som fyndar dåliga kopior av väskor, tröjor, kepsar och dylikt. Allting var sig likt. Önskade för en kort stund att jag var fjorton år gammal och hade "the time of my life" på Kiviks marknad men insåg väldigt snart att det är ganska skönt att man lämnat den tiden bakom sig.

Vad vi gjorde var istället att vi stack till Vitemölla strand och satte oss där med en flaska vin. Kan tyckas tragiskt eller om man skall se ur mitt eget perspektiv bara riktigt trevligt.
Åkte en sväng förbi hamnkiosken för att köpa en french hotdog åt mig (god var den) och därefter vidare hem för att dricka kaffe, äta ännu mer och se på film. Ingen vanlig film heller utan "Spökhistorier" som var en svensk svt-serie när vi var små. Betydligt läskigare och roligare när man var sisådär tolv år gammal men vi fick oss ett gott skratt till avslut på en bra kväll.


Lagom road Kajsa möter fruktansvärt road Daniel

Det har varit ett flitigt bloggande idag måste jag medge. Så länge det inte blir mitt raison d'etre så är det väl lugnt antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0