Tiden flög förbi obemärkt.

Just nu är jag i lite av ett snartflyttarjag-mode..
Det är trots allt bara lite mer än en månad kvar. Tiden går riktigt jäkla snabbt nu. Hela det här lovet går för fort.
Studenten känns som igår samtidigt som den är väldigt avlägsen.
Antar att den här ledigheten har gjort min tidsuppfattning skev och därför vet jag knappt vilken dag det är.
Det längsta jag kunnat se är fyra dagar framåt men nu när man "vaknar" igen och inser att mer än halva lovet gått så är det panik och stress som råder i huvudet. Kaos.

Jag är lite orolig över hur jag ska kunna lämna min familj, mina vänner och Thyra kvar. Vill att alla ska hoppa ner i en flyttlåda och följa med mig.
Hur mycket jag än vill så vet jag att en del vänskapsband kommer få sig en törn när det inte blir lika lätt-tillgängligt att ses samtidigt som jag kan tänka mig att andra kommer att stärkas.
Tiden återkommer hela tiden när jag skriver, men det är ju trots allt den som får utvisa vad som ska hända och jag är alldeles säker på att de som i slutändan varit mina riktiga vänner kommer att finnas kvar.

Angående mig och Thyra så frågas det flitigt både till henne och mig hur det ska bli nu när jag flyttar.
För den nyfikne som inte vet så svarar jag för oss båda nu: vi vet inte. Det får bli som det blir och båda hoppas det ska fungera men om det inte gör det så har vi iallafall försökt. Ger man inte detta en chans så kommer åtminstone jag att ångra resten av livet att vi inte gjorde ett försök.
Vi kommer trots allt ses några gånger om året om det håller och jag känner många som haft långlivade och fortfarande har förhållanden på distans.



Imorgon är det premiär för "MELLAN BÖRJAN OCH SLUTET".
Alla är varmt välkomna dit. En independentföreställning på dryga en timme. Sång, dans och text är av största fokus. Skriver jag teater så ljuger jag utan det är helt enkelt en sorts poesiläsning av texter skrivna av Elisabet Björklund Jönsson. Inträdet är gratis och vi spelar kl. 19 imorgon (måndag) och kl. 13 på tisdag ute på Mårten Pers Scen. Ligger mellan Brantevik - Skillinge om jag inte har fel för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0