Fryken och Fryksdalsdansen

Igårkväll blev det väldigt udda.
En vän till Thyra (Alexandra) anslöt sig till oss för att grilla vilket tog sin tid när ingen visste hur man skulle göra riktigt. Resultatet blev över förväntan iallafall och jag tror att mat och en hel del dricka var en nödvändighet för det som kom sedan.

Gick ner till ett årligt event i Sunne, Fryksdals dansen, som är en slags lokal festival under några dagar.
Alla från Simrishamnskommun och bönder kan slänga sig i väggen med sina epatraktorer för raggarna här är inte nådiga. Vet inte hur många raggarbilar och raggare jag sett men sjukt många är de iallafall och gapiga.
Rätt roliga också.
Sista dagen de hade detta var alltså igår och då var Björn Rosenström där och spelade.
Att påstå att jag gillar honom vore från min sida en ren lögn men att se så många Sunnebor hoppa och sjunga med var värt den tid det tog att gå dit. Jag hoppades på att han skulle spela "Värdelös" som är den enda låt jag faktiskt kan pinsamt nog, men nej.. det gjorde han ju då inte.
I förrgår var det förresten kul för The Moniker spelade då och av någon anledning så hördes det ända upp till Thyras hus så vi stod och lyssnade på "oh my god oh my god"-låten och det lät som att de spelade nedanför hennes gata. Egentligen är det nog en 40 minuters promenad ner till scenen de spelar på men det hörs över hela Sunne så man känner medlidande för de som bor närmast.

Alexandra

Vädergudarna har gått emot oss lite idag. Småskurar som duschat oss då och då utan någon som helst förvarning. Vädret har med andra ord varit fint samtidigt som inte fint alls.
Stoppat oss har det inte gjort för vi har ändå varit och badat idag i sjön Fryken. En av Sunnes många stoltheter som jag fått se och uppleva på bara två dagar.





här ligger man. Hunken himself i för små badbyxor lånade av Thyra. Mina egna? De ligger hemma i Skåne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0