Ryggen - återställd.

Formen för torsdagen var fortfarande en skadad rygg men så..

Det enda som är värt att nämna utöver det vanliga för dagen är mitt besök hos Nicki aka benknäckarn.
Gick dit för att kolla min rygg och tänkte mig bara en helt vanlig liten undersökning och tips på övningar för att stärka ryggen igen. Så var inte fallet.
Hon kollade på min rygg och sade "Jag kan se problemet bara genom att titta på din rygg".
Sedan ber hon mig andas in djupt och därefter andas ut allt jag kan och slappna av vilket jag självklart gör.
Bang! Och jag känner hur hon trycker till min rygg och hör hur hela min rygg knäcker runt. Ljudet kan liknas med när man tar en bunt med kvistar och bryter av dem.
Efter det säger hon "ja, din T6 och T7 (benämningar på kotor i mitten av ryggen) satt snett och hade låst sig. Har du inte märkt att dina revben var lätt intryckta under de ovanför och under?".
"NEEEEEEEEEEJ". För det hade jag inte. Inte en tanke på det.
Därefter drog och slet hon runt mig och knäckte runt mer i min kropp tills hon bad mig sätta mig på kanten av sjuksängen och så säger hon "Det här är lite obehagligt men du får verkligen inte gripas av panik för då gör det ondare". Och så sticker hon in två fingrar mellan mina revben och trycker fingrarna in under och drar de väldigt lätt utåt. Måste ha varit det obehagligaste jag någonsin känt framförallt med tanke på att jag inte ens vågar röra vid något där man kan känna benen inuti.

Fick gå därifrån och dess för innan fick jag lite övningar att göra för att räta ut min rygg igen.
Konstigt nog har all smärta gått bort nu och min rygg är rörligare än vad den varit på många år.
Troligtvis har jag haft låsta kotor under en längre period utan att ha märkt det men min lilla olycka i tisdags gjorde det värre vilket ledde till att jag faktiskt kunde känna det.

Flummigt skrivet och konstigt men kände att jag blev ganska exalterad av att berätta om det.
Dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0