Höstlov med Thyra.

Jag är dålig på att hålla blogg-löften må jag säga.
En del andra också för den delen men sannerligen sådant som har med den här skrubben att göra.
Inte blev det något uppdaterande de senaste dagarna och inte har jag laddat upp bilder från Halloweenfesten men det är illa nog att jag håller denna vid liv överhuvudtaget, åhåh.

Den här veckan har än sålänge varit den ultimata definitionen av bra.
Har som bekant haft besök av Thyra och tro mig när jag skriver att jag är medveten om vilken klyscha det är att påstå att man blir nykär men man blir det efter att inte ha setts på lång tid.
Besök på London Dungeon, Tate Modern (grymt konstgalleri) och shoppingrunda är de "stora" grejerna vi gjorde men självklart blev det middagar, fikor och dylikt emellanåt.
Tre lyckade dagar helt enkelt.

London Dungeon låter lite som en underground-strippklubb tycker jag, vilket det självfallet inte är.
Bästa beskrivningen skulle vara en två timmar lång skräckrunda där man får en blick över Londons mörka förflutna (låter sjukt töntigt) och detta leds av olika guider i olika rum. Allt från tortyrkammare, till 5D-biograf som snurrar runt på en gigantisk platta till en hederlig medeltida avrättning (som är ett Fritt Fall). Tycker man om historia och att bli skrämd så är det absolut värt sina tjugotre pund.


Att säga hejdå till Thyra imorse var allt annat än roligt och att gå upp klockan kvart i fem och åka tunnelbana är lika välkommet som att korsfästas. Ser iallafall fram emot att åka hem om sju veckor nu. Episkt.

Ikväll blir det att ge sig ut på "the london club scene" igen och om det är något man lärt sig så är det att ingen kväll blir sig lik..
Har som tur är ingen plånbok att ta med mig och bli bestulen på denna gången så det känns ganska riskfritt tack och lov!


Ett stycke vacker syn.


Tate Modern-tavla


Skylt som säger sitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0