Besök inne på The British Library


Photo: Sierra Leone - A Time and Place Before War
Photographer: Michael Katakis

Var på fotoutställning på British Library idag.
Riktigt stort var det. Större än jag trodde det skulle vara.
Egentligen gick jag bara dit för att samla material till en uppgift i Professional Studies men fastnade för utställningen som handlade om inställning till krig och vad som händer med folk som varit i krig.
Gillade denna bäst dels för att den påminner mig om min och Sarahs resa till Gambia men även för att den visade annat än missär. Inser dock att detta foto faktiskt togs lite innan ett krig utbröt i Sierra Leone vilket är sjukt ledsamt.
Bra utställning iallafall och gick omkring där själv i någon timme. Var skönt att komma ifrån alla miljöer jag brukar vara i nuförtiden. Var mitt allra första besök på det stora biblioteket så det var något nytt att se.
Flera våningar med olika minibibliotek och tror nog att all världens litteratur har tryckts in där. Iallafall såg det ut så men kunde inte gå in överallt för de krävde att man hade pass med sig vilket jag självklart inte hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0