Fredag och lördag.

En riktigt seg dag i London..
.. men den hade alla förutsättningar att bli bra. Fint väder, vaknade ganska tidigt.. MEN jag var bakfull.

Jag vet att det inte är föredömligt att dricka eller ens aningen charmigt att skriva om det men jag måste göra ett statement och det är att jag drack mig väldigt full igår, lyckades hamna på en tredjeårselevs fest utan att ens vara bjuden och hon visste inte ens varför jag var där vilket gjorde det konstigt.
Kajsa följde med också vilket gjorde det ytterligare ett snäpp sjukare.

Men för att toppa det hela så skulle vi ut och klubba efter denna halvunderliga början på natten och går in på Scala. Inträdet kostade 15 pund och jag tänkte "okej, nu måste det ju vara fett för såhär mycket betalar man inte annars".
Vad händer då när vi kommer in i stora salen som är uppbyggd lite som en idrottshall med läktare och allt.
Jo vi inser att vi är de enda vita människorna på hela stället. BARA svarta och inte för att vara fördomsfull men det kändes lite fel och man kände sig väldigt missanpassad där. Dessutom tittade de konstigt på oss och det som spelades var någon karibiskpopraphiphop som var fruktansvärd. Fem minuter efter att ha gått in tog vi en taxi hem till Bethnal Green. Fina, härliga lägenheten i Bethnal Green. Däckade på soffan och där var kvällen slut.

Vaknade upp och släpade mig själv och mitt sprängda huvud till frisören här. Litet skräpställe men kände att det var väldigt nödvändigt och ja, frisören var allt annat än samarbetsvillig om man säger så.
Jag ville ha mitt hår snaggat på sidorna precis som vanligt och halvlångt ovanpå och vad säger han om inte "NO, NO you will look uuuuggllleeeeyyy". Är det verkligen okej för en frisör att säga så till en kund? Nej, skulle inte tro det.
Övertalade honom tillslut men det blev inte fint och dessutom var han jättesur när jag gick därifrån. Strunt samma.

Resten av dagen har spenderats framför datorn och med att skriva ett brev till Ldmg som treorna ska få inför deras ansökningar. Helena Lind ville att jag skulle skriva ett så då gjorde jag helt enkelt det och tid tog det.
Nu ska jag gå. Och göra något av dagen.
Ikväll ska vi på fest hos en modell. Blir säkert nice. Men känner mig som sagt bakis, seg och fulare i håret än jag var innan jag klippte mig.
I will survive though.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0