Londons baksida: rån på gata

Fel.
Jag uppdaterade inte igår med en enda enkel förklaring: Internetet tog slut.

Det som hände i lördags då jag blev rånad (för detta var vad jag skulle skrivit om) var att jag skulle hälsa på min vän Ben i Finsbury Park och trodde jag skulle hitta hem till honom.
Hittade hela vägen (2 minuters gång från tuben) fram till en korsning och givetvis råkade jag välja fel.
I ena handen hade jag min sjukt omoderna mobiltelefon och i den andra hade jag nyköpta Topman-kläder..
Problemet blev då att jag fick ett litet tonårsgäng på tre personer att förfölja mig längs vägen och när jag insåg att jag gått fel och skulle vända så kommer de fram till mig och frågar vad klockan är.
Stämningen blir genast mer hotfull och de säger "ge mig mobilen" vilket jag svarade med "NEJ".
Då tar ena killen och försöker böja mina fingrar bakåt så han ska få mobilen men jag slet tillbaks handen och stoppade ner den i fickan vilket gjorde det värre.
Så jag började helt enkelt småspringa mot huvudgatan och de fortsätter följa efter mig och en av dem sprang framför mig och började stampa i marken och skrika "NU GER DU MIG DINA DJÄVLA GREJER" om och om igen.
Blev sjukt chockad men fortsatte förbi honom och då känner jag hur en av dem griper tag i kanten på min påse och sliter sönder den så alla nyköpta kläder trillar ut, samt min plånbok som låg i påsen..
Lyckades iallafall slita mig ur paralysationen och därefter skrika och ropa på hjälp vilket skrämde dem.
De tog det första de kunde komma åt och började springa så förlorade som tur var "bara" lite av kläderna.

Hade detta hänt i Sverige eller för bara några år sedan så hade jag varit helt förstörd efter det skulle jag tro men klimatet här är så sjukt mycket hårdare och mina vänner berättade att sådana saker händer dagligen runtomkring oss så jag känner att det inte är någon idé att gå ner i detta. Livet fortsätter och jag är sjukt glad att de inte skadade mig men detta är definitivt en baksida med den här staden tyvärr.

Kan ju förresten förklara att jag inte brukar gå omkring med mobil uppe när man rör sig i så dåliga områden men eftersom jag ringde Ben som skulle guida mig hem till honom så var jag illa tvungen. Otur att de skulle råka vara där då dock..



Freshers Partyt som var samma kväll blev en god tröst.

"GIV' ME YO FUCKIN' STUFF" - citerat äcklig rånarunge i Finsbury Park

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0