Konsten att överleva ännu en måndag

Två veckor kvar tills man träffar denna igen! JAHOO!


Måndag igen och veckans jobbigaste skoldag är avklarad.
Så är det faktiskt. Teknik-klasserna imorse var rätt kämpiga vilket jag inte skyller på annat än att jag trött (som jag alltid är men framförallt på måndagar) stod och trängdes extra mycket på tuben och fick ta mina krummelben och springa till skolan.

Eftermiddagen var något bättre och var riktigt taggad på bodycon-lektionen. Riktigt fint när vi alla efter sju minuters armhävningar ligger platt på mage och nästan gråter för att armarna värker och magen vill slå knut på sig själv.
Blev en lugnare kompositionslektion dock då vi satt och pratade om ett uppträde vi såg förra veckan.
Halva klassen låg och halvsov på golvet och Rick (läraren) försökte få igång en diskussion med oss få som orkade engagera sig men det var nog inte det lättaste när ingen vågade säga vad de tyckte egentligen.
Vad de flesta tyckte? Ja, det är svårt att svara på eftersom folk somnade inne på teatern medan jag själv fick nypa mig i armen för att hålla ögonen öppna men jovars, det var ganska mycket bra arbete och helt fenomenala dansare.

Imorgon (tisdag) råkar jag veta att min gamla skola Lunds Dans och Musikal Gymnasium har sin årliga koreografitävling. Det är värt att gå på ni där hemma som kan, vill och har råd.
120kr inne på Lunds Stadsteater. Börjar kl. 19.
Lycka till alla ni som går på skolan, skall medverka och läser detta. Må bäste man vinna men kom ihåg att det är erfarenheten av det som väger tyngst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0