Konsten att omvandla saknad till längtan

Idag förväntar jag mig att jag ska skriva något smart och av värde för er som läser men har faktiskt inte en aning om vad som skall sägas..

Jo, vi hade vikarie på Contemporary-lektionen idag och det var riktigt hardcore.
Svettades floder ut på golvet och fick mig då en riktig djäkla utmaning. Helt underbart.
Måste nog säga att det är en av de roligaste lektionerna hittills och som många vet är jag egentligen mer för contemporary-jazz än för contemporary-contemporary men detta mellanting vi fick göra var beyond.
"När jag blir stor" ska jag göra precis sånt här.

Skolan börjar ta ut sin rätt på samtliga i klassen och vi har tur för det är half-term från och med imorgon kl 12.
Det märks att vi kommit in i vardagen rejält och att alla dagars slit visar sig både fysiskt och mentalt.
Hade några som började gråta idag efter balettlektionen av utmattning, stress och hemlängtan.
Tänker inte döma någon för jag är själv djäkligt trött trots att jag anser denna dagen vara bättre än de andra denna veckan. Försöker ha i åtanke att det är nu jag kommer utvecklas som mest eftersom breakingpoints visat sig vara språngbräden mot förbättring. Iallafall var det så förr när man stod i LDMG's dansstudios.
Apropå gymnasiet där hemma så stod jag idag och tittade ut genom fönstret under balettlektionen och fick en sån där känsla av "åh vad det här känns som när alla brukade ligga halvdöda vinter-morgnar där hemma innan uppvärmningen". Det var en bra-dålig känsla. Känns otacksamt att sakna saker från dåtiden när man har en väldigt bra nutid men det känns dåligt att inte sakna samtidigt.
Kanske jag ska försöka ändra inställning och få sakna till längta? Jag kan inte längta till det som varit men jag kan ju längta till jag kommer hem och träffar folk.
Ja.. så får det bli officiellt. Nu ska jag längta.


och lite värme, strand och hav här i stan skulle vara omväxlande.

På måndag kommer Thyra. Det är underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0