barramm!

Att vara hemma är ren och skär lycka just nu.
Tar mig verkligen tid till att vila och göra precis allt jag själv har lust till trots att min "Kulturella Studier"-essä flåsar mig i nacken. Kan inte hjälpas men kan inte förmå mig att bry mig just nu heller.
Idag skaffade jag en tumblr också som blir min internationella blogg. Töntigt det där såg ut när jag läste det men kan inte finna ett bättre sätt att uttrycka det på.
Har efter påtryck, från brittiska vänner som tröttnat på att läsa min blogg med hjälp av googletranslate, bestämt mig för att skriva parallellt på engelska. Tumblr fungerar dessutom smidigare med att ladda upp ljudfiler och filmklipp. Använder mig av mitt eget art-name 'DJProject' som står för Daniel Jeremiah Persson Project.
Dock har jag inte hjärta att överge den här "babyn" helt och hållet trots att jag sköter den när jag själv har lust.
Behöver underhålla det här med svenska skrivandet och då fungerar denna blogg utmärkt.
Ta er dock en titt på:  www.djrp.tumblr.com.

Ina kom och hälsade på igår och tillbringade skärtorsdagen med mig, min familj och Alfapet.
"Självklart" vann ju jag.
Pratades en del om hennes månader i Tanzania och barnhemmen hon arbetade på. Man kan sponsra hennes projekt och pengarna kommer att gå direkt till barnhemmet Ina numera äger och som hon även finansierar tillsammans med en tjej som heter Petra. Har ni pengar att bidra med så skriv en kommentar eller hör av er på något sätt så ska jag se till att ni kommer i kontakt med Ina.
Pengarna går till mat och till att kunna betala lärare så att barnen kan få undervisning på hemmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0