Konsten att ta sig hem - del 1

Denna resan är den värsta jag gjort någonsin.
Dum som jag var bokade jag flyg som avgår 0700 söndag. Vad jag dock glömde var att på söndagarna börjar tuben gå halv sju.

Då kom jag på en plan. Jag åker natten till söndag och sover på flygplatsen.

Start: Oystercard med 2pund, bankkort med 20 pund (200kr), resväska och ryggsäck. Toppen.
Då är det alltså lördag kväll och lägenheten är städad, nycklarna överlämnade till min nya rumskompis och allt ser bra ut.
Tar tuben vid elva och åker till London Bridge som vanligt. Fan! Tågen har slutat gå till Gatwick.

En uteliggare ber om pengar och korkad som jag är ger jag honom mina sista lösa 2pund. Pank.
Står bra länge och har panik.

(fortsättning följer)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0