Konsten att ta sig hem - del 2

Efter panik ögonblicket tar jag en buss till Liverpoolstreet med mina sista pengar på oystercardet.

Går ner och går till centralline. Funderar på om jag ska ge upp den här resan och köpa ny biljett en annan dag men så är jag som min farsa på den fronten och ger mig inte utan måste klara det på något sätt.
Åker till Oxford och tänkte att Victoria måste vara lösningen.
Försöker smyga på C2 bussen men blir upptäckt och får en fet utskällning. Kan inte klandra de som bara gör sitt jobb tyvärr. Helt förtvivlad rotar jag i väskan efter något extra pund. Jackpot!
En tio pundare i botten. Kan dock inte köpa bussbiljetten då man bara kan betala med mynt. Går till ett kebabstånd och köper en flaska vatten med min tia och får sjukt mycket växel. Hurra!
Nu är det jag och flaskan på äventyr.

Tog mig till Victoria och får vänta utomhus trettio minuter. Brr!
Slagsmål utbryter mellan uteliggare och äckliga dräggiga britter. Civilpolis kliver in och tvingar bort uteliggaren fastän grisarna står bakom och hånar killen. Antar att de startade men vem ska ta en uteliggares parti? Inte folk runtomkring..

In på stationen vid tio i två då de har öppnat igen och inser att jag inte har pengar till biljett till Gatwick.
En snäll kvinna råder mig att köpa till Croydon så det blir billigare och sen hoppas på det bästa. Köpet går igenom. Ja!
Nu är jag på tåg mot Gatwick efter 3 timmars mental terror.
Hoppas jag klarar mig in på flygplatsen nu. Jag måste.

(fortsättning följer)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0