S12

Sommar.
Vad kan vara härligare? Ganska mycket. Men i alla fall!
Att vara på hemmaplan igen, dvs Lund, är allt annat än avkopplande men ack välbehövt.
Mot slutet av mitt första skolår började jag trivas riktigt bra i sotens stad men kände även att allt kaos inför OS drev mig till vansinne och därför passade det perfekt att åka hem för att jobba ihop lite pengar.
Jobba är alltså vad jag gjort. Som så kallad 'Runner' på Restaurang Stortorget men även som kassör på Herkules Bar. Restaurangbranschen är otroligt slitsam och trots en del små erfarenheter sedan barnsben så har det visat sig vara fysiskt krävande och tufft mentalt. Med detta sagt har jag inte haft det tråkigt.
Tvärtom. Det har varit bra för mig och jag har verkligen fått leva dansar-kliché.
"Jobba hårt för att ha råd att fortsätta göra det man älskar".
Ack så sant det har varit.
Emellanåt har jag hunnit träffa efterlängtade vänner och varit omgiven av folk som numera kan mig ut och in.
Jag har fått använda och missbruka mitt modersmål och hunnit med ett stycke konsert som hör sommaren till.
Om tre veckor ganska exakt, bär det av till London igen. Jag kan säga att jag är motiverad till tusen och tror på ett riktigt bra andra år.
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0