Den där om att ha mycket otur.

Efter en katastrofal vecka har jag tid att skriva igen.

Är som bekant tillbaks i London nu och är igång med allt igen.
Dock har det varit jobbigt att komma tillbaks på grund av väldigt mycket.
Det jobbiga började redan på söndagen innan jag skulle åka då jag fick säga hejdå till Sarah.
Mycket jobbigare än jag trodde det skulle bli och det blev lite stressigt för jag hade ett tåg att passa.
Nu är det iallafall gjort och det dröjer ett år innan vi ses igen men hoppas att tiden kommer att gå väldigt fort.
Eller det vet jag garanterat att den gör så får helt enkelt genomlida ensamhetens dagar under nästa hemkomst.
Skämt åsido men med en gnutta sanning.

Mitt plan var försenat och när jag kom till lägenheten var jag helt slut och kunde absolut inte sova.
Måndagen var bra främst med tanke på alla återseenden och att man kom igång med träningen.
Fick ett tråkigt besked på kvällen om att min roomie inte flyttar tillbaks vilket fortfarande gör mig ledsen att tänka på. Men då det inte finns mycket annat att göra så får jag helt enkelt hitta en ny.
Nästa olycksdag blev onsdag då min iPhone gick sönder OCH jag fick ännu ett mail angående försvunnen väska som jag bara känner är ett fruktansvärt stressmoment. Men det ska jag se till att ta mig ur.

Efter allt detta var det ganska lugnt förutom torsdagen som blev en katastrofal breakdown och jag gillar inte att fläka ut mig totalt men kom hem ensam då Fanni (min tillfälliga roomie) var och jobbade vilket fick mig att känna mig "ensammast i världen" som alla tonåringar någon gång gör. Vuxna också för den delen!
Ringde min far för att berätta om allt och få rådgivning vilket jag fick. Tror det var det samtalet som blev triggern för mitt lilla kaos. Var skönt att prata med någon hemifrån dock.
Efter en flod ögonvatten blev jag direkt på bättre humör igen och fick ett infall att sjunga vilket jag gjorde också.

-

Fredagen den trettonde som borde varit den värsta dagen och toppen på all otur blev faktiskt den bästa på länge.
En bra dag i skolan och avslutades i Seven Sisters hushållet med att titta på iq-befriande "Mean Girls".
Det behövdes. Tryckte i oss en massa sushi och sötsaker vilket behövdes ännu mer.

Lördagen repades det inför Streetstories igen och vi delades in i tre nyformade småkompanier.
Vår uppgift är nu att tillsammans med olika koreografer, skådespelare och röstcoacher skapa ett tjugominuter långt dansstycke. Kommer bli något utöver det vanliga tror jag.
Om två veckor väntas vår första repetition inne på The Royal Opera House. Så glad att få arbeta i den byggnaden och bara suga in århundraden av framgångsrika dansare och vetskapen om att många dansförebilder varit där för att utbildas och uppträda gör mig motiverad till tusen.

Kvällen erbjöd en utgång till ett ställe kallat Big Red vilket är en rock'n'roll-bar.
Tjockt med folk, bra musik och en måttlig mängd öl. Avslutades med sedvanliga kycklingkebaben på gatuköket här på hörnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0